mrscasimiro.blogg.se

Tid!?

Kategori: Allmänt

Hej bloggen! Alltså jag kan inte sluta tänka på er turbo mammor där ute som hinner slänga iväg ett blogg inlägg innan ni går till jobbet. Gud vad engagerade ni är, tummen upp till er! Jag är dock inte lika entusiastisk som ni då det innebär att jag måste gå upp halv 5 istället för kvart i 5. Ja, den kvarten är guldvärd för att visst la jag mig alldeles för sent igår trots att jag gjorde färdigt min "to do list" så fastnade man vi datorn o tittade på gamla bebis bilder. 








Nu undrar ni säkert just varför det finns ett morgon inlägg på min blogg denna morgon då?! Jo för att igår skulle jag vara så finurlig att jag tidsinställde detta inlägg. Tur fan det annars hade jag ju inte hinnit ge barnen frukost imorse! Nä, men skämt o sido. Nu läser jag inte i o för sig bloggar vars mammor har ett jobb från 8-17 (norm tid). Bella är egen företagare så hon kan flexa o Paula vet jag inte riktigt vad hon gör. Lite jobb här o där. Men vad händer sen? 
Jag vet ju inte så mycket o spekulerar inte kring det heller utan tänkte mer på mig själv. Tänk om jag hade velat satsa på bloggen. Var skulle jag få tiden ifrån. Jag börjar halv 7 och slutar 14.36. Hämtar barnen lite över 15 och sen åker vi hem, pratar, leker lagar mat och städar undan. 

När barnen har lagt sig myser vi med varandra eller så gör jag mitt (målar naglar) och Kristian gör sitt (dröm shoppar på nätet) haha. Sen är det så sent att man lägger dig såklart! Det är vad min lediga tid går ut på. Om inte det så bakar jag eller umgås bara. 

Igår föll jag för grupptrycket o slängde in ett inlägg efter läggdags! Puss på er...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: