mrscasimiro.blogg.se

Roses

Kategori: Allmänt

Snart är det dags för dop och jag håller på att öva här hemma för fullt! Massa olika grejer, jag älskar att baka. Nu har jag inte riktigt bestämt mig för vad vi ska bjuda på men jag tror att det lutar åt lite tårta, rosa kärleksmums och kanske lite kokosbollar. Jag har hittat rätt perfekt recept för delikata bollar och jag hade tänkt att jag skulle dekorera de är lite rosa kokos ungefär som på bilden nedan. 



Recept hittar ni I bloggen under veckan. 

Idag testade jag att göra en red velvet tårta och dekorerade med gräddrosor. Hade tänkt att de skulle skifta färg för varje lager och så här blev mitt resultat



Innehållet var inte riktigt det jag vill ha men tyvärr hade jag bara ingredienser till en red velvet hemma. 

När jag väl gör den så ska jag göra det med banansmak. Jag hade tänkt att jag skulle göra två, med banansmak och en med kokossmak den med kokos smak ska vara lite grön och ha lite mint i sig. Den andra precis som på bilden fast med banan och päron i och lite dulce de leche i mitten! Mums jag längtar redan efter att få baka dessa vackra skapelser, hoppas att ni följer min bak resa fram till dopet. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: