mrscasimiro.blogg.se

Nya ord, gamla vanor

Kategori: Allmänt

Idag när jag och barnen gick till förskolan så pratade vi lite om olika ord. Bland annat geni, proffs och exppert. Han ville att jag skulle förklara det tre orden. För mig vart det komplicerat att förklara skillnaden mellan proffs och expert. Hur tycker ni att jag ska förklara det? någon som är jätte jätte duktig men sen kommer ju proffs då är man ju också jätte jätte duktig. Hmm.. 



Vidare till en annan grej. 

Tänk vad man kan förstöra sitt liv så. Jag är på väg till Eriksberg och står och väntar på bussen. Inne i busskuren sitter det en man på 38 år o halsar sin morgon frukost. En tuborg, av den starka sorten. Han står inne i busskuren och pratar med en annan man vars påse också är fylld med drycker från bolaget. Dom pratar om körkortet och mannen jag nämnde först berättar om tiden för 20 år sedan när han var 18 år. Han ser skapligt vårdad ut. Kanske ett litet hål i byxan men annars ändå helt vanlig. Tänk vad man kan pajja (stavning?) sitt liv. Vad kan han gått igenom för att nå den punkten. Jag ville bara vända mig mot honom säga, vad kan jag göra för att hjälpa dig? Men vill han ha hjälp?  
Kan jag hjälpa! Varför måste det vara så. Inga frågor är dumma men jag vet att jag kan spekulera i all oändlighet utan svar. Tyvärr...  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: