mrscasimiro.blogg.se

Nu sätter mästaren igång!

Kategori: Allmänt

Med grillandet!! 













Själv njuter jag i solen med martini o Cola 


 
Jag måste säga att det har varit skönt att vara här. Jag åker alltid till mamma när jag kommer till Malmö o det är en ständig stress där hemma o det utspeglar sig på barnen tydligt. Dom är så begränsade och blir "stökiga" då dom inte kan röra sig fritt. 

Ibland är det också skönt att hälsa på familjen för att få hjälp med lite avlastning. Men istället är man en börda och förväntas ställa upp för alla. Jag känner ändå att om jag tar mig tiden att spendera pengar och tid på att åka ner (eftersom ingen kommer till mig) så tycker jag ändå att man ska uppskattas lite mer eftersom vi så sällan ses. 

Jag kände verkligen mig fri hos pappa. Barnen kunde springa fritt, dom behandlades lika och jag kände att pappa hade koll. Jag kunde gå och lägga mig och vila om jag ville. O även fast jag tackade nej till det generösa erbjudandet att gå o sova så gjorde jag inte det för att jag njöt och ville inte missa nåt. Pappa tjatade på mig att jag skulle sova men jag skippade det och det kändes skönt att faktiskt föredra att vara vaken o umgås med alla än att sukta efter sömn. 

Det var hur gott som helst, älskar grillade aubergine! Och pappas tjej sjöng fado för oss samtidigt som hon spelade gitarr. Haha hennes son kallas för Takiri, det än hans andliga namn o Leo hade lite svårt att uttala det så han kallade honom för zukini hela tiden. Fick oss ett gott skratt vill jag lova! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: