mrscasimiro.blogg.se

Palla äpplen.

Kategori: Allmänt

Ja det är något jag inte gjort sen jag var typ 6 år! När vi bodde i "Stockholm" då brukade vi åka ner till slottet med pappa och palla äpplen. Denna gången befann vi oss i Götet och hälsade på svärföräldrarna. Deras granne har typ 3 stora träd med underbara äpplen och jag hade sån lust att springa över och palla. Till min glädjande överraskning var grannarna på semester och dom har faktiskt sagt att vi när som helst får springa över och ta för oss.   





Så raskt gick vi över till grannen och fyllde en hel påse! 


Om ni inte visste så är min man en mästare på äppelpaj. Så det var bara för honom att sätta på sig förklädet och göra en paj till oss. 

Strax därpå dök svär syrran, (säger man så?) och hennes lilla familj upp och så blev det paj till hela slanten! Mysigt!






Kommentarer


Kommentera inlägget här: