mrscasimiro.blogg.se

Typiskt...

Kategori: Allmänt

Så mina kära läsare, jag är nu inne på min fjärde dag med halsont! Inte så roligt. Det gör verkligen jätteont! Bafucin hjälper för stunden men sen kommer smärtan igen. På det har jag ont i visdomstanden så min kind har svullnat upp rejält 😞. Och som grädde på moset är urinvägsinfektionen lagom på besök IGEN! Den kan inte bli värre.

Eller jo vänta, det kan det. För ett tag skrev jag om att jag har opererat mina bröst. En händelse kring detta inträffade då jag skulle byta tejpen på mina stygn. Jag gjorde detta då för första gången med hjälp av mamma då jag tidigare varit på kliniken och fått det gjort av en sköterska. Tog en dusch som vanligt och sen så bad jag mamma försiktigt dra av tejpen så att jag kunde sätta dit ny. Först tog hon bort på det ena och det gick hur smidigt som helst. När hon sen skulle dra av den andra tejpbiten så hann hon bara dra av hälften innan hon märkte att min hud hängde med på färden! Som tur är så har jag ingen känsel så jag märkte inte att det var något fel tills jag såg hur mammas ansikte snabbt förändrades från en snäll sjuksköterska till en skräckslagen kvinna.

Detta slutade med att jag fick åka in och se om allt var ok och som tur var så tyckte dom inte att det såg så farligt ut. Fick tvätta och lägga om. Det såg ganska otäckt ut men nu är det en tjock skorpa.

Anledningen till att detta kom upp på tal nu är för att på lördag har jag planerat en hel dag med mig och älskling som jag bokade långt innan min operation. Ni kan förstå hur mycket jag har längtat och hur svårt det har varit att ännu inte få avslöja vad det är.

Denna suprise gör att jag måste doppa mig i en pool! Och om jag har en skorpa där så får jag inte bada i en pool. Ni kan ju tänka er alla biljoner bakterier som finns i. Jag funderar dock på att köpa en typ av kompress som inte släpper in vatten i såret fast dom dock rådgiver mig att inte bada.

Jag har ju längtat som en litet barn längtar efter lördag! Vad ska göra?!

HJÄLP!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: