mrscasimiro.blogg.se

Ja vad ska man ha för rubrik till det här inlägget??

Kategori: Allmänt

Ja, för er som inte har en aning om vem jag är så kanske jag ska berätta lite. Jag kan ju inte berätta allt för då hade jag suttit här i veckor. Jag avskyr egentligen sånt här då man ska skriva om sig själv som att man bloggar för andra men jag vill ju ändå att ni ska hänga med lite om ni väljer att följa mig. 
 
Jag har två små barn, en pojke som idag är 2 och ett halvt år och heter Leo och en flicka på 13 månader som heter Ella. Jag bor tillsammans med deras pappa som heter Kristian. Han kommer från portugal och flyttade till malmö när vi blev tillsammans. Innan dess bodde han i göteborg så han har den där härliga göteborgs dialekten i sig!
 
Vi har varit tillsammans i snart 4 år, och ja, det gick fort vi vet haha. Men vi älskar varandra lika mycket idag som för nästan 4 år sedan om inte mer. Vi bor tillsammans i en lägenheten nära stranden och strävar att efter en dag kunna köpa hus. I augusti gifter vi oss här i malmö efter att ha varit förlovade i nästan 1 år. Jag hoppas att ni följer min planering här på bloggen!
 
 
Jag har en ganska stark personlighet, mycket envis och väldigt rak. Ibland är det inte alltid så bra tydligen men det är så jag är. Jag har alltid älskat att skriva men fann inte riktigt tiden för det när jag fick barn. Jag fyller 25 om en månad. Jag är född och uppvuxen i sverige men pappa kommer från Uruguay och mamma från Chile.
Jag är inte troende men jag finner mig ibland be till gud. Hur det går till fråga mig inte. Är inte mycket för att prata om min tro eller ej tro :s. Jag ÄLSKAR pasta och kan inte leva utan en fettis dag i veckan haha. Jag är inget kost freak som måste vara pinnsmal för att det är idealiskt nu för tiden! 
Dock betyder det inte att jag inte är mån om mig själv.
 
Jag har nyligen opererat mina bröst och nu tänker ni säkert, ahh det är en sån där ytlig brud och det får ni för all del tycka. Jag hade små lingon så jag unnade mig ett apelsiner om man säger så. Inga meloner utan normala bröst så nej, jag ser inte ut som pamela, kissie, eller heidi pratt! Jag tycker inte att det ska vara en hemlighet eller att man ska gå runt och skryta om det men jag lär väl kanske skriva om det nån dag då det bara var för 3 veckor sedan tillskottet blev skapat. 
 
Min vardag ser ut som en helt vanlig dag. Jag lämnar barnen på dagis, kommer hem, städar, diskar och tar det där lååååånga badet man inte kan ta när det är fullt ös hemma. Sedan lagar jag mat, kanske åker och handlar eller träffa vännerna och så vips är dagen slut. Självklart gör jag inte detta varje dag men för det mesta försöker jag att hålla mig inomhus då jag är en mästare på att slösa pengar haha. När Kristian kommer hem så matar vill alltid barnen och ibland hittar på nåt eller så leker vi bara med dom tills det är dags att lägga sig. Efter 7 har vi vår egentid och det tycker jag är super viktigt när man har barn. Ibland händer det att han kollar fobollen med polarna eller att jag hänger på lilla med töserna. Man måste ha ett sociallt liv utöver sin relation så att man inte kväver varandra. Tycker jag iallafall. 
 
Min mamma och pappa lever inte tillsammans längre med har bägge sina respektive och när vi har tid brukar vi åka hem till varandra för lite kvalitets tid. Jag älskar att umgås med familjen. Jag älskar känslan av ett hus fullt med olika personligheter och den här familje känslan man får när man kommer hem till mamma och alla mina 4 syskon är där och deras respektive och så ska vi äta middag tillsammans och det skämtas, skrattas och retas. Älskar det!
 
Kommer nog inte på mer att skriva så det får bli allt just nu. Jag ska göra mitt bästa med att hålla bloggen vi liv och hoppas att ni finner den intressant :D

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Älskar dig ❤

    2013-03-22 | 07:58:25

Kommentera inlägget här: